Informatie voor deelnemers

Om de Dag van de Bouw zo soepel mogelijk te laten verlopen zijn er een aantal zaken waar je in de voorbereiding én op de dag zelf aan moet denken. Hier vind je een aantal tools die je daarbij kunnen helpen. De informatie op deze pagina wordt steeds verder uitgebreid, houd deze pagina daarom goed in de gaten!

Handleiding Dag van de Bouw en tips

Hoe bereid je jouw project optimaal voor als je meedoet aan de Dag van de Bouw? Wij helpen je om de openstelling van jouw project/locatie tot een succes te maken. Zowel in de voorbereiding als tijdens de dag. De handleiding bestaat uit praktische tips, checklists en weetjes. Onder andere over het zorgen voor meer publiciteit, veiligheid, de werving van bezoekers en de organisatie van de dag zelf. Binnenkort is de actuele handleiding te downloaden.

Veiligheid tijdens de Dag van de Bouw

Een bouwlocatie kent voor niet-wetende bezoekers mogelijk gevaren. Het is daarom heel belangrijk om naast de veiligheid van je personeel ook de veiligheid van de bezoekers heel serieus te nemen tijdens de Dag van de Bouw.

Zorg daarom die dag voor veilige looproutes en waar nodig PBM's voor de bezoekers. Gebruik hiervoor o.a. het speciale afzetlint uit het promotiepakket. De bezoeker moet die dag goed opletten en is die dag verantwoordelijk voor zichzelf en de kinderen die hij of zij bij zich heeft.

Ongevallenverzekering tijdens de Dag van de Bouw en de Onderwijsdag van de Bouw

Bouwend Nederland sluit voor de bezoekers van de Dag van de Bouw en de Onderwijsdag van de Bouw een collectieve ongevallenverzekering af. Meer informatie volgt.  

Persbericht

De media houden van actuele onderwerpen. Daardoor heb je de meeste kans op plaatsing van jouw artikel in huis-aan-huisbladen ongeveer 1 á 2 weken voordat de Dag van de Bouw plaatsvindt. Bij regionale dagbladen is dat vaak één week tot een paar dagen voor het evenement. In onze handleiding staan tips en meer info over het verzenden van jouw persbericht. Ons voorbeeld persbericht kan je hierbij helpen.

Tips voor online en offline publiciteit

Bouwend Nederland verzorgt de landelijke en regionale publiciteit op de radio, in publieksbladen, regionale dagbladen en uitagenda’s. Wij zetten met de samenwerkingspartners ook onze social mediakanalen in. Binnenkort geven de tips voor online en offline publiciteit. 

Laat de jeugd kennis maken met deze fantastische branche!

De bouw is meer omvattend dan alleen het stapelen van stenen. Dat willen we de jeugd laten ervaren. Wat komt er allemaal kijken bij de bouw en het ontwikkelen van een stad qua bouw, infra en techniek? Vanaf april/mei kun je verschillende kleurplaten downloaden.

Aanvragen extra promotiemateriaal

Als deelnemer ontvang je een gratis promotiepakket met daarin een bouwhekdoek, afzetlint en vlaggetjes. Wil je meer promotiemateriaal (tegen betaling) bijbestellen? Vanaf april/mei kun je via een bestelformulier meer promotiemateriaal bestellen.

Banners en logo's ter promotie van jouw project

Om jouw project nog wat meer onder de aandacht te brengen kun je onze logo's en het campagnebeeld downloaden. Deze middelen kun je gebruiken op jouw eigen social media kanalen, website, nieuwsbrief of in je e-mail handtekening.

Logo's en brandbook

Wil je een flyer of iets anders laten drukken met ons logo? Onze drukbestanden worden binnenkort geplaatst.